X
تبلیغات
نقاشی - بیوگرافی نقاشان معروف دنیا

نقاشی

قبول سفارشات نقاشی آبرنگ - رنگ روغن - اکرلیک و گواش-نقاشی روی لباس-نقاشی اتاق کودکان(فانتزی)- تذهیب

بیوگرافی نقاشان معروف دنیا

وستاو كليمت

وستاو كليمت در 14 جولاي 1862 در محله بومگارتن حومه ي اتريش به دنيا امد.پدرش گراوور ساز مهاجري از بوهميا بود كه در كار حكاكي طلا و فلزات گران قيمت نيز بود.شكست اقتصادي پدر از يك طرف و افسردگي دائم مادر به دليل عدم تحقق آرزوهايش كه خوانندگي اپرا و بازيگري بود باعث شد تا گوستاو دوران كودكي خود را در فقر كامل بگذراند.در سال 1874 زماني كه 12 ساله بود مدرسه را ترك كرد اما بورس تحصيلي هنركده اي وابسته به موزه هنر و صنايع را دريافت كرد.به همراه دو برادرش در هنركده ثبت نام كرد.در سال 1880 به همراه يكي از برادرانش _ ارنست_ و يكي از همكلاسيهايش به نام فرانتس ماچ گروهي موسوم به گروه كليمت_ماچ راه اندازي كرد.كه كارش پذيرش سفارشات جهت تزيينات و نقاشي هاي ديواري بود.در سال 1886 تزيين بسياري از قسمت هاي ديوار تئاتر شهر را بر عهده داشت و در سال 1888 مدال صليب طلايي شايستگي را از دست امپراتور فرانتس ژوزف دريافت كرد. ارنست در سال 1892 درگذشت و گوستاو به همراه فرانتس ماچ به كار خود ادامه داد.

تاريخ نگاران هنر از گوستاو كليمت بيشتر به عنوان هنرمند آرت نوو نام برده اند.آرت نوو هنري بود كه با تكيه بر معماري و سنت هاي ژاپني و شرقي(تولوز لوترك يكي از تاثير پذير هاي هنر ژاپن بود) از قيد و بندهاي خطي طراحي فرار مي كرد و علاقه ي زيادي به منحني ها و كشيدن تصاوير زنان در پيوند با طبيعت داشت.اين هنر كه تاثيرات خود را گاه از هنر روكوكو و گاه سمبوليزم فرانسه و جنبش هاي هنري_صنعتي انگلستان مي گرفت و گاه تا مصر باستان و قبايل بومي آفريقا(مثال بارز رفتن گوگن به تاهيتي و اقامت در آن جا بود)پيش می رفت، در تمام اروپا صدا به پا كرده بود و در هر نقطه از اروپا به نامي مشهور بود.آرت نوو بر پايه ي اجزا و فرم هايي ارگانيك بود كه بيشتر در تقابل با هنر كلاسيزيسمي كه بر اروپا سايه انداخته بود به وجود امد.چاشني اصلي آرت نوو مسائل اروتيك بود.اندام هايي اروتيك وار و پرنو گرافيك از زناني با حالت هايي اين چنيني بيشتر بيانگر مخالفت با نگاه ويكتوريايي به زن بود.زن در نگاه ويكتوريايي زني قديسه بود كه حق جنسيت نداشت.او محيط كانون گرم خانواده را براي شوهر اماده مي كرد.شخصيتي خنثي كه حق تفكرات ******** نداشت.زني بود آرام و معصوم.قابل توجه كه روند فاحشه گري و روسپي بازی به صورت عامه به قصد لذت از همين دوران بر مي آيد.هر جا که بسته شود عفونت ها بيرون می ريزد

اما در يك لحظه همه چيز عوض شد .حالا زن شخصيتي وسوسه بر انگيز داشت كه مي توانست از قديسان تا مردان هرزه را با خود به كنار رود و فضا هاي باروك وار ببرد و هر مردي را به تباهي بكشاند.كليمت تا حدودي قصد تصوير گري چنين حسي را داشت.او تزئين كاري قوي بود كه خطوط را خوب هضم و حلاجي مي كرد.فرم ها را به خوبي مي شناخت و با ابعاد بزرگ طولي و عرضي مشكلي نداشت.اگر چه اصرار داشت كارهايش را مذهبي نشان دهد و حتي هنر را به عنوان مذهب به كار برد.

سركشي هاي كليمت در عين ظاهر آرامش باعث شد تا سر وصدايي در اروپا به پا كند. در سال 1900 پانلي موسوم به "فلسفه" براي تالار دانشگاه وين كشيده شد كه رد شد در صورتي كه پيش طرح ها پذيرفته شده بود.دانشگاه معتقد بود پانل بسيار پورنو گرافيك و اروتيك است كشمكش ها بين وزارت فرهنگ ان زمان دانشگاه و كليمت ادامه داشت كه كليمت و وزارت فرهنگ در يك طرف و دانشگاه در طرف ديگر بود.كليمت در كل سه سفارش گرفته يود:نخست پانل فلسفه سپس پانل پزشكي و بعد از آن پانل فقه و حقوق كه در اقدامي جسورانه هر سه ي ان ها را به نمايش گذاشت و خشم هر كدام از گروه هاي مربوطه يعني فلاسفه پزشكان و حقوقدانان را بر انگيخت.اينكه كليمت به راحتي با مسائلي چون *** و لحظات شهواني ماهيت و ابهت ان ها را زير سئوال برده است ادعاهاي انان بود. مشخص مي شود كه هنر د رآن زمان جلو افتاده و علم و منطق هنوز در دوران كلاسيك خود به سر مي برده است
.

 

 
+ نوشته شده در  یکشنبه 25 مهر1389ساعت 17:1  توسط ن  |